Tuesday, May 13, 2008

Rapi - Mei 2008

Seperti biasa, segmen yang saya minat dalam Rapi. (Saya tak minat Rapi, minat segmen ni je - jadi jangan salah faham) :

Nampak sangat menipu

Pengemis: Pakcik, kasihanilah saya. Saya bisu pakcik.
Pakcik: Eh, bisu? Macam mana pula kamu bercakap kalau bisu?
Pengemis: Bukan bisu pakcik! Saya pekak.
Pakcik: Pekak pulak? Kalau pekak, macam mana pulak kamu dengar pakcik bercakap ni?
Pengemis: Silap lagi pakcik. Saya buta sebenarnya.
Pakcik: (sambil mengeluarkan dompet) Nak, pakcik tak ada duit nak bagi pada kamu.
Pengemis: Pakcik jangan tipu, saya nampak berkepuk duit RM50 dalam dompet pakcik.
Pakcik: Hai. Nampak juga? Mana pulak kamu nampak kalau kamu buta?
Pengemis: Eh, saya bukan bisu, pekak, atau buta pakcik! Saya gila.
Pakcik: (sambil berlalu pergi) Yang tu pakcik percaya!

6 comments:

pulasan007 said...

Rapi tu cite pe?nama len bg Bella ke?hehe

Faiz Shukri said...

Rapi tu majalah kesihatan dan kecantikan haha

pulasan007 said...

uih,ko biar btoi.dah tuko ke?hehe

Jamil said...

Aku biasa mengalami perbualan macam ni bersama mak aku. Dan ko boleh agak la siapa menjadi pengemis, siapa menjadi pakcik (makcik) haha

Faiz Shukri said...

Aku dapat bayangkan....

huhu..

pulasan007 said...

aku xleh bayangkan la