Wednesday, May 7, 2008

Restoran Nasi Ulam

Alhamdulillah, syukur pada Allah. Sempat lagi saya merasa makan di Restoran Nasi Ulam. Sebelum balik ke KL haritu, ma dan abah bawak kami sekeluarga makan tengahari kat sini. Saya pernah tulis entry mengenai MegaKeli, jadi memang saya terkejut bila sekali lagi saya ditemukan dengan ikan keli tersebut. Huhu.

Teringat yang saya tak pernah tulis alamat restoran ni masa entry haritu, saya risau kot-kot ada yang berminat nak pergi tapi tak tahu kat mana. Jadi inilah alamatnya:

Restoran Nasi Ulam, Jalan Padang Tembak, Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan. Dekat dengan Taman Orkid Tg. Anis.

Haritu, kami makan seekor megakeli, sepinggan gulai pedas ikan keli, satu paha ayam goreng, sepinggan ulam-ulaman (termasuk ikan tawar, budu, tempoyak etc), dan sayur masak putih (masak lemak/santan kalau tak silap saya). Semuanya RM 24 ringgit sahaja termasuk satu jag air sirap bandung dan lima pinggan nasi!

p/s: Entahlah kenapa saya promote kedai ni. Tak dapat diskaun pun sebenarnya haritu. Hehe. Takpelah, sekurang-kurangnya, dapat juga saya promote Tahun Melawat Kelantan (kempen yang direka sendiri).

No comments: