Wednesday, May 7, 2008

Jangan menangis......

Kakak, Kaklong dan Saya

“Adik bejange betiok……mama nok pegi besoloh……” (adik jangan menangis, mama nak pergi sekolah)

Itulah antara rangkap lagu yang kakak selalu nyanyikan untuk saya masa saya kecik. Setiap kali mak saya nak ke sekolah untuk mengajar, saya selalu menangis. Tak tahulah apa kena dengan saya masa tu, malu pulak bila ingat balik. Tapi takpelah, saya maafkan diri saya sebab saya masih kecik masa tu (alasan yang baik). Saya anak bongsu ke masa tu? Entahlah, tak pasti pulak Wit dah lahir ke belum. Apa2pun, saya bertuah sebab ada kakak yang sanggup pujuk. Saya tak nafikan dari segi pronunciation memang banyak salah, grammar pun lintang pukang, pitching lari, melodi tak tentu hala dan suara kakak pun tak merdu mana.

Cuma yang peliknya – saya berhenti pulak menangis!

No comments: