Wednesday, May 7, 2008

Pertemuan yang tak disangka...

Ya Allah, terkejut betul saya dibuatnya. Tak sangka pulak saya akan terjumpa dengan mak ayah Anun dekat KB Mall. Terkejut tetapi gembira. Mujurlah ini bukan kali pertama saya berjumpa mereka, kalau tak mungkin lagi gemuruh saya dibuatnya. Kali pertama berjumpa mak ayah anun masa raya aidilfitri yang lepas. Ayah anun yang jemput beraya ke rumah. Nak kenal katanya. Sebagai menghormati, dan demi dapatkan restu berkawan dengan anun, saya beranikan diri jugak lah pergi ke rumah Anun. Kaklong lah yang jadi mangsa, temankan saya ke Kg. Raja, Besut. Alhamdulillah, semuanya berakhir dengan baik.

Itu yang pertama. Pertemuan yang kedua ni memang saya tak sangka. Kalau ikutkan, saya nak pakai seluar tidur je pergi KB Mall. Malas nak tukar seluar. Iyelah, saya ni pun driver adik-adik je, sambil jadi peneman diorang beli barang (dan tukang angkat barang). Tapi mujurlah terdetik jugak kat hati nak tukar seluar yang lebih proper. Siap pakai t-shirt berkolar lagi!

Sampai di KB mall, kami terus masuk ke Pacific. Terfikir nak beli berus gigi baru, saya pergi ke section toiletries. Sampai kat sana, saya nampak seorang pakcik tengah pilih berus gigi. Eh, ini abah anun! Saya tegur dan kenalkan diri. Mujur abah cam muka saya lagi walaupun baru sekali berjumpa. Tergelak kami sekejap. Tak sangka jumpa kat sini. Sempat jugak berborak sekejap. Alhamdulillah, dapat lebih eratkan hubungan. Biarpun sekejap tapi bermakna.

Bila balik rumah, saya baru perasan, saya tak beli pun berus gigi! Terus terlupa nak beli!

p/s: Keesokannya, ma belikan saya 3 berus gigi baru! Saya cuma mampu tergelak. Sayang ma!

No comments: