Wednesday, May 7, 2008

Puding Jagung!


Bergambar di akhir program

Hujung minggu lepas, Medical Student Club USIM, di bawah biro sukan dan rekreasi (Abang Im), telah menganjurkan sukan intra-fakulti untuk kali yang kedua. Seperti tahun lepas, hanya dua acara sahaja yang dipertandingkan, iaitu futsal untuk lelaki dan bola jaring untuk perempuan.

Jadi, untuk game futsal, kitorang semua dibahagikan kepada 6 team; 5 team student dan 1 team staff. Undi punya undi (random ke ni Im?), saya ditakdirkan tercampak ke team D. Tak kisahlah, team mana-mana pun sama je kot. Nak main untuk seronok-seronok je. Itu mind set saya. Saya rasa penting juga ada mind set macam tu, sekurang-kurangnya senang sikit saya nak terima kekalahan (in case) nanti.

Yang seronoknya, masa nak pilih nama team, Im mintak saya pilih satu nama untuk team kitorang. Hadui, parah ni. Nak letak nama apa plak ni? Saya dah la lemah bab-bab bagi nama ni. Saya minta tangguh jap. Mintak-mintak dapat la tanya pendapat ahli team saya yang lain. Tapi, Im macam nak cepat je. Kesian pulak dia.


Hm, bagi je la nama Puding.

Puding dalam jersi no. 4, me in no. 5!

Nama tu saya fikir sempena nama goal keeper kitorang, Sharifuddin b. Ismail yang kitorang panggil Pudin. Masa tu, semua team pun pilih nama santai-santai je; Pacat Hensem, Jawa, Chua Soi Lek, Anak Itik etc.

Jadi la nama team kitorang Team Puding Jagung (Selepas diedit oleh Ajes).

Tapi, malangnya, apa yang tertera di board markah tidak sama dengan apa yang kami tulis!


Puding Pisang..........Puding Laici............er.........


p/s: Itulah siapa suruh pilih nama makanan sangat!

p/s: Team kami berjaya menang 2 game, kalah 2 game, dan seri 1 game. Dapatlah tempat ke-4 out of six teams. Apa-apapun, syukur Alhamdulillah.

p/s: Credit to Awe for all these pictures. Thank you We.

No comments: