Wednesday, May 21, 2008

Hari ke - 9

"Tiba2 kaklong rasa takut pulak nak kahwin..huhu" "sebelum ni relax je" kata kaklong masa dalam kereta.

Aih, ada ke boleh relax. Saya yang nak kahwin lagi 3 tahun pun dah berdebar. Haha. Perasaan yang diperbesar2kan lah ni.

Tapi, memang logik pun kalau kaklong nak rasa berdebar. Iyelah, hari bersejarah dalam hidup dia. Mesti la kita berdebar jugak kan. Saya rasa semua ahli keluarga saya berdebar; termasuklah nenek, tokwan, ma abah dan jugak adik beradik. Untuk nenek, ini cucu pertama nenek yang nak berkahwin. Untuk tokwan, ini cucu kedua tokwan, tapi cucu perempuan pertama yang nak kahwin. Untuk ma abah, ini anak sulung mereka yang nak kahwin. Dan untuk kami adik beradik, ini perkahwinan kaklong kami. Kalau saya kahwin dulu, maksudnya ini perkahwinan kedua di kalangan adik beradik. Tapi malangnya, saya belum berkahwin lagi. Modal belum cukup - aduhai.

Harap2nya, segalanya akan berjalan lancar. Kami semua cuma mengharapkan yang terbaik untuk kaklong.

2 comments:

Jamil said...

Baguslah dia berdebar - at least ko tau la sympathetic function dia masih elok lagi :P

Takpe, semangat kaklong! (untuk memetik kata2 seorang sahabat rapat saya haha)

Faiz Shukri said...

Itulah. Tensen jgk kan tgk kaklong tak berdebar. bg dia rasa sket! hehe.